Jag kommer ångra detta, men måste.

Många tror att man måste vara smal, vacker, ha en cool pojkvän, va rik å vara omringad av vänner för att vara lycklig..

men livet handlar om så mycket mer.

Man måste våga vara sig själv, visa vem man är.

Jag vet hur svårt det är att vara nöjd och stolt över sig själv. jag har själv haft ett riktigt dåligt självförtroende och en dålig självkänsla.
Jag har gått igenom många svåra/jobbiga perioder, men aldrig vågat prata om de bara för jag trott/tyckt att folk skulle tycka att jag var
töntig. Jag har länge tyckt att jag varit tjock, ful, oviktig, dålig och töntig. Men det ändrades för 4år sedan när min bror fick sin första son. Alla vi syskon mognade och växte upp, vi kom närmare varandra. Vi gick alla igenom en personlighetsförändring. Eftersom det är 12, 8 och 4 år mellan mig och mina syskon så har jag inte haft så bra kontakt med dem, och vi har inte haft några gemensamma intressen eller vänner. Tiden innan jag började i skolan fick jag vara med mina bröder och deras kompisar, men sen tog det tvärstopp och vi gled ifrån varandra.

Som sagt har vi kommit närmre varandra nu. Och jag gör ALLT för dem, oavsett vad det är så kommer jag ALLTID ställa upp för dem och stå bakom!


Men jag vet att jag bara har blivit starkare av det, jag har blivit den person jag är idag och jag är riktigt stolt över att jag är den jag är. Visst jag har fortfarande mina perioder då jag är riktigt nere, men de blir mer sällan.

Folk kan säga vad de vill till mig. Men jag tar inte åt mig, för det är bara jag som vet vem JAG är!


Min självkänsla är riktigt stark nu och jag vågar säga precis vad jag tycker, om jag vill! Jag är inte rädd för konflikter längre.


Jag har otroligt svårt för att prata om personliga saker och för att lita på folk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0