Dag 12: min största rädsla.

jag lider av ophidiofobi(ormfobi).
jag är så sjukt livrädd för ormar.

Jag har otroligt svårt för att vara ute och gå på sommaren, det enda jag gör är att titta ner i marken och stampa. spelar ingen roll vart det är, jag tror ändå att det kan komma en orm.
ser jag på tv och det kommer en orm byter jag kanal med engång och benen flyger upp i famnen. pratar någon om ormar, börjar jag skaka och det kliar i hela kroppen.

jag kan ibland få för mig när jag ska sova, att det ligger en orm under mitt täcke.. flyger upp ur sängen o springer o tänder lyset. efter typ 1minut vågar jag gå fram och slita ner täcket på golvet och ruska det.

det är så sjukt jobbig så det finns inte.


bara att skriva det här vart jobbigt för, så fort jag nämner/skriver/hör "orm" kliar det i hela kroppen och jag drar upp benen i famnen.

det börjar bli lite bättre, men jag har ingen annan än Robin att tacka för det. har fått träffa hans ena orm och jag vågade tillomed peta på den. men fy fan vad det tog emot och det vart sjuukt jobbigt!

Är även otroligt rädd för att jag ska bli lämnad ensam.
kanske sjukt töntigt, men bara tanken på att inte ha någon att prata med eller dela sina tankar/funderingar med får mig att må så sjukt dåligt. jag skulle verkligen inte klara av det. Bara att vara själv hemma är så sjukt tråkigt. tur att jag har hunden, han brukar jag snacka med. haha..


Och juste, jag är höjdrädd också, fast jag kämpar för fullt mot det varje dag.. det går framåt! =)


Kommentarer
Postat av: KarolinaWestberg

fast dom va förstora ^^.

2011-04-03 @ 07:53:03
URL: http://karolinaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0